Algemeen

De voordelen van een Google Partner

Als je op zoek bent naar een geschikt online marketing bureau, dan ben je de naam Google Partner vast wel eens tegengekomen. Je kunt dit zien als een certificering van Google voor bureaus die diensten aanbieden op het gebied van zoekmachine optimalisatie, zoekmachine marketing, online adverteren en website ontwikkeling. Er zijn momenteel een groot aantal bureaus die deze services verkopen en het kan lastig zijn om daar een keuze uit te maken. Een certificering zoals Google Partner, van de grootste en belangrijkste zoekmachine zelf, helpt dan om onderscheid te maken.

Hoe krijg je een Google Partner badge?

Om te bepalen of een Google certificering voor jou doorslaggevend kan zijn, dan is het goed om uit te zoeken waar deze precies voor staat. Wat moet een bureau doen om een Google Partner te worden?

  • Google biedt trainingen aan voor bureaus die al Partner zijn en die Partner willen worden. Om deze badge te mogen laten zien moet minimaal één van de medewerkers 2 AdWords examens succesvol hebben afgerond.
  • De uitgaven van het bureau spelen ook een rol. Ze kunnen geen Partner worden als ze in de laatste 90 dagen minder dan €10.000 hebben uitgegeven.
  • Als laatste wordt er gekeken naar de kwaliteitsscore van het marketing bureau in Google AdWords. Hebben ze kwaliteit geleverd en goede campagnes opgezet en gemanaged in Google AdWords, dan kunnen ze in aanmerking komen voor de Google Partner certificering.

Wat weet je nu?

Het bovenstaande lijstje is nog steeds een beetje abstract en vertelt je niet exact waarom je een Google Partner zou moeten kiezen boven een bureau zonder deze badge. Door naar deze punten te kijken weet je dat het bureau medewerkers heeft die getraind zijn door Google zelf in Google AdWords. Je weet dat ze daar ook praktijkervaring in hebben, want ze hebben er €10.000 aan uitgegeven het laatste kwartaal. Ook weet je dat ze goede advertenties maken, want ze voldoen aan de minimale kwaliteitsscore die ze moeten halen om een Google Partner te worden.

Enkele andere voorbeelden

Deze gegevens zijn belangrijk bij het uitkiezen van een marketing bureau voor jouw werkzaamheden. Kies je voor een Google Partner, dan profiteer je ook van andere voordelen. Google organiseert namelijk evenementen en trainingen voor haar Partners en daar kunnen medewerkers van een bureau dan aan meedoen. Het examen moet elk jaar opnieuw worden gedaan, om veranderingen te behandelen en om actueel te blijven. Google houdt ook persoonlijk contact met haar marketingbureaus en bespreekt de lopende campagnes om deze zo succesvol mogelijk te kunnen maken.

Ga op zoek naar de badge

Google geeft een Standaard Partner badge en een Premium Partner badge. Een Premium Partner heeft meer geld uitgegeven in Google AdWords en heeft meer medewerkers die de AdWords training hebben afgerond. Beide zijn uitstekende badges om te gebruiken bij het vinden van een geschikt marketing bureau voor jou. Want wie kan je nu beter helpen dan iemand die getraind is en ondersteund wordt door de grootste zoekmachine zelf?